zaterdag 4 maart 2017

Keep the cold out


Ze vroeg me of ik niet iets wilde maken voor haar verjaardag. Ze kon het ook gewoon kopen, maar ze wou iets anders dan anders. En dat ik daar best raad mee wist. Ze kent me goed, mijn moeder ;)

She asked me if I would like to make something for her birthday. She could simply buy it, but wanted something a little different. And she was sure I could do it. She knows me well, my mum ;)



Een tochtrol wilde ze, anders dan anders... Dat anders dan anders daar heb ik mijn hoofd nog wel een beetje over gebroken. De opties van een villa kakelbont geval of een teckel vielen toch echt af. De stoffenkast bood gelukkig uitkomst, wat anders? Mijn oog viel op één van mijn favorieten van Cloud9. Ooit gekocht voor een tas, maar waar ik uiteindelijk geen tas meer in zag. Ik combineerde met een okergele canvas. Een gouden combinatie.

Ik kon geen betere bestemming vinden voor één van mijn favoriete stoffen vinden. Ze houdt nu mijn ouders warm en uit de tocht.

ENGLISH



She wanted a draught excluder, a little different... Knowing my parents home I knew this would not mean a bright frilly thing or a dachsund. But what then? So I found myself in front of my stash, where else right? One of my favourites by Cloud9 caught my eye. Once bought to make a bag, but never ended up as a bag. I combined it with some oker canvas. I really love this colour combo!

I could not have found a better destination for one of my favourite fabrics. It is now keeping my parents out of the cold.


14 opmerkingen:

  1. hij is pràchtig! Blijft keurig op zijn plaats omdat het model voorkomt dat het aan de rol gaat. En in een voornamelijk witte gang komt de kleur goed tot zijn recht.
    Een heel mooi bijzonder cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Goed idee, ga ik doen! Leuk beginnersproject met een kleine uitdaging om de hoekjes te maken.

      Verwijderen
  3. Prachtig! Hier bij ons zou zoiets ook nog goed van pas komen, misschien moet ik maar wat bandwerken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Het zit zo in elkaar! Alleen dat vullen is nog wel een klusje....

      Verwijderen
  4. Oh, dat is een goed idee! En super mooi, zo rechthoekig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Behalve mooi rechthoekig vooral handig omdat ie nu niet kan wegrollen.

      Verwijderen
  5. Mijn hart ging even wild te keer omwille van de heiligschennis - dit is mijn absolute favoriet als het om schone stoffen gaat! Ik maakte er ooit een tas mee, maar vond het nergens meer om nog wat voorraad in te slaan - maar dan bedacht ik... een mooiere bestemming dan dit, kan het stofje eigenlijk niet krijgen ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Het is ook één van mijn favorieten... Maar verstopt in mijn stoffenkast geniet ook niemand ervan. En reken maar dat de bestemming meer dan goed is!

      Verwijderen