dinsdag 7 maart 2017

Sweater weather


Ik deed van copy-paste. Vanaf het moment dat ik de sweater met de geweldig mooie print in de Knipmode zag wilde ik er ook zo één. En met zo één bedoel ik dan ook EXACT DEZELFDE. Misschien weinig origineel.... maar dat maakt mij niet minder blij.

For once I sewed up a true cop-paste. I saw this beautiful sweater in dutch sewing magazine Knipmode and I wanted one of those for myself. And with that I mean EXACTLY THE SAME: same pattern, same fabric. Maybe not very original nor creative....but I could not be more happy with my new sweater!




De zachte sweaterstof draagt heerlijk. Het wijde model sweater is super comfortabel. Niets fijner dan zo'n warme sweater tijdens deze koude dagen. Want al lijkt het of de lente al bijna om de hoek is, de winter is echt nog niet vertrokken.


Patroon en aanpassingen
Ik maakte de sweater in maat 34. Ik wilde zoveel mogelijk van het paneel benutten en verlengde zover als het paneel toestond. Ik ben behoorlijk tevreden over het eindresultaat.  Bij nader inzien had hij misschien toch ietsje korter gemogen. Iets met het accent eigenlijk niet op het breedste punt willen leggen.... En de hals is misschien iets te 'strak' voor mijn smaak. Bij een volgende teken ik waarschijnlijk de halslijn van maat 36 of 38. Er was sowieso wat gedoe met de halsafwerking. Ik had de halsboord met naadwaarde geknipt, maar dat had achteraf niet gemoeten, denk ik.... Uithalen en opnieuw beginnen dus. De boord is nog steeds niet perfect, maar dat is niet zo vreemd aangezien er amper rek in de stof zit. Maar goed... een kniesoor (of perfectionist zoals ik) die zich daaraan stoort...

Patroon: Knipmode oktober 2016
Stof: Sweater Nordic Woods TST stoffen



ENGLISH

The fabric is so very soft and the relaxed fit of the sweater is super comfortable. Nothing really beats a warm and cosy sweater on cold days, right? And even though it feels like spring is just around the corner, reality is that winter will probably stay for a while first.


Patternreview
I made a size 34, which fits pretty perfect.  I find the neckline a little tight. So I will pick the neckline of size 36 or 38 for any future versions. Also I lenghtened the pattern as much as the panel print allowed me. I like my sweaters long. However I feel this lenght is not very flattering hitting me right at my hips. The instructions weren't too clear on the length of the neckbinding. I added seam allowance to find out I should not have... So ended up unpicking the neckband. Good thing my seamripper is my second/third/fourth best friend....The neckline still isn't perfect but only a perfectionist like me would see that, right?!

Pattern: Knipmode
Fabric: Sweatshirting 'Nordic Woods' at TST stoffen

24 opmerkingen:

  1. Echt heel mooi, wat een prachtige stof! Ik zie alvast niks mis aan de neklijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke trui en inderdaad een geweldige stof

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie trui. Het aandachtspunt gaat voor mijn gevoel echt wel naar het bovenste lichte gedeelte van de stof in plaats van naar andere delen dus daar zou ik me geen zorgen over maken ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh wat een heerlijke trui. Ik begrijp dat je dan aan copy paste doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi hoor!!! De neklijn stoort me niet al zou breder ook mooi zijn natuurlijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Misschien pas ik het volgende winter alsnog aan, maar ben bang dat ik dan teveel van het bovenste gele gedeelte kwijtraak...dus misschien laat ik het ook wel zo...

      Verwijderen
  6. Leuk! Logisch dat je het patroontje verlengde. Dit mooi paneeltje moet er zo ver mogelijk op staan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Zou inderdaad zonde zijn geweest als ik het niet gedaan had.

      Verwijderen
  7. heel mooi! dit is inderdaad zo'n patroon dat om zo'n stof vraagt en omgekeerd, want een te ingewikkeld patroon doet ook je mooie stof verdwijnen, dus top!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waw, prachtige sweater! Grote fan van die kleuren en de hals lijkt me perfect. Voor een winterse sweater moet die ook niet te wijd zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! En goed punt van de hals, want een koude hals is ook niet fijn inderdaad.

      Verwijderen
  9. goeie ideeen zijn er om gekopieerd te worden, dat vind ik dan toch! Dus: keischone trui in een keischone stof! Ik heb al goesting om ook effe van copy-paste te doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. How cool is that fabric! Thanks for visiting my blog:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I really love it too, almost too bad spring is coming over here....

      Verwijderen
  11. So awesome! The fabric is perfect and I love the neckline! Plus it look amazing on you! Very cool!

    BeantwoordenVerwijderen