dinsdag 12 december 2017

Cocooning in style

Niets fijner dan  lekker binnen blijven en je omhullen met zachtheid en warmte tijdens de koude wintermaanden. En wat heb je nodig om lekker te cocoonen? Juist....een cocoon dress! Dus mijn meisje kreeg een eigen coconnetje gemaakt van de zalig zachte See You at Six stof.

What more could you wish for then staying in and cuddling up with warmth and softness during the cold winter months? And what would be the very best outfit to be cocooning in? Right...the cocoon dress by Groovy baby and mama! So I made my girl her own little cocoon in the blissfully soft See You at Six french terry.

SCROLL DOWN TO CONTINUE IN ENGLISH 


Ik ben er verliefd op, mijn grote meis in deze jurk. Ze houdt van de natuur, van bomen, van bos, van vogels. Haar vanzelfsprekend vertrouwen met dieren verrast me keer op keer. Dieren met een hoog schattigheidsgehalte hebben natuurlijk de voorkeur en worden steevast vergezeld van de kreet 'Aaaaahh CUUUUUUTE!' Dus deze stof is helemaal haar ding en werd dan ook direct door haar geclaimd.


De Cocoon dress maakte ik één keer eerder. Toen viel hij net wat te lang. Sterker nog, ze droeg hem twee maanden geleden nog... Dus deze maakte ik gewoon een klein stukje langer dan de vorige. Zo vind ik hem precies goed, pittig kort van voren en niet te lang van achteren. Ik maakte maat 5 en verlengde naar ergens tussen maat 6 en 7. De mouwen knipte ik in maat 6 en verlengde dit nog wat. De hals werkte ik, net als in de eerdere versie, anders af. De hals simpel omslaan is gewoon niet mijn ding. Bovendien...als je perfect passende boordstof kan gebruiken dan wil je eigenlijk niet anders. Helaas is de hals iets te wijd uitgevallen want ik knipte de boordstof net te smal. Jammer maar geen ramp. De roezels knipte ik van zwarte french terry. Het gladde zwarte van de goede kant oogde te hard bij de vaal blauwe kleur, dus gebruikte ik de verkeerde kant.


Nu heb ik nog een ander lapje van See You at Six liggen. Het zou maar zo kunnen dat daar nog zo'n Cocoon Dress ga maken... Of misschien dat ik mezelf gewoon ga omhullen in die ultieme See You at Six zachtheid...

ENGLISH


I am in love with it... My girl in this dress. She loves nature, trees, forest, birds and all other animals. Her ease around animals continues to surprise me. She has a strong preference for the cute little creatures and those are usually greeted with a high pitched voice screaming: Aaaaaaah cuuuuuuuuuuuuuute! So obviously she loved this fabric and claimed it as hers almost instantaneously.

I made the Cocoon dress before. That time I found it turned out a little bit too long, especially in the back. In fact, she still wore the dress only two months ago... So I decided to make this dress just a little longer then the last one. Just how I like it, sassy short in the front, not too long in the back.


I made size 5 and extended to sonewhere between size 6 and 7. The armopening and sleeves are size 6. The sleeves are lengthened to a long sleeve. Like before I finished the neckline differently. Simply turning the fabric over is not my thing. Especially since See You At Six actually has perfectly matching ribbing. Unfortunately the neckline ended up a little too wide. I simply calculated wrong and cut the neckband a little too narrow. The ruffles are a black french terry. I used the wrong side for the outside. The texture of the wrong side matches with the toned down blue colour.


Now I still have another piece of See You at Six french terry. So I might just make another Cocoon dress.... Or maybe I will just wrap myself up in the luscious softness of this fabric.....

7 opmerkingen: