maandag 12 november 2018

(Under)Waterfall Raglan

De Waterfall Raglan van Chalk & Notch is inmiddels een vaste waarde in de garderobe van onze meiden. Een echte meisjes jurk die heerlijk zit en geweldig zwiert. Meer heb je niet nodig! Door de print op de stof heb ik deze herfstversie de (Under)Waterfall Raglan genoemd.

The Waterfall raglan by Chalk & Notch has become a wardrobe staple in my girls' wardrobes. It is a true girly girl dress, that is very comfortable and spins perfectly. What more could a girl wish for? Because of the print on this one I decided to call this the (under)Waterfall Raglan.
TO CONTINUE IN ENGLISH PLEASE SCROLL DOWN



Aan het begin van de herfst liet ik mijn dochters wat stofjes bij Hazeltjes uitkiezen. De oudste koos resoluut voor deze zeemeerminnen in hun onderwaterwereld. Aanvankelijk twijfelde ik, want zeermeerminnen vond ik meer iets zomers. Maar ja de donkere kleuren gaan prima in de herfst en winter. En sowieso zeemeerminnen sterven niet plotsklaps uit zodra de dagen kouder worden, toch?



Bij de zeemeerminnen liet ik mijn dochter een mooie uni stof kiezen, want ik had net niet genoeg voor mouwen in de zeemeerminnenstof. Ze koos voor een mint kleurige stof, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken. Na de roze fase komt de mint fase, dat weet iedere meisjes moeder inmiddels... Helaas deze combi vond ik zelf wat flets. Uiteindelijk koos ik er zelf een mooie petrol/flesgroene boord bij. Dat was precies wat nodig was om het geheel te doen kloppen.

Veel woorden vallen er niet meer te wijden aan deze jurk. Ik maakte hem al eerder en deed het dit keer vrijwel hetzelfde. De vorige versie paste nog goed, dus heb ik het patroon zo weer kunnen gebruiken. De zoom is afgewerkt met een rolzoom, maar misschien dat ik dit toch nog een keer netjes ga omzomen. Het krult net iets teveel naar buiten.


De dochter is dolblij met haar nieuwe jurk. Ze kon niet wachten om foto's te maken en vond het zelfs leuk om te doen!

Patroon: Girls' Waterfal Raglan van Chalk & Notch
Stof: tricot 'Meerjungfrau' van Susalabim voor Lillestoff bij Hazeltjes, boord van Veritas

ENGLISH


At the beginning of autumn I let my girls choose some fabrics from online store Hazeltjes. The eldest immediately choose these mermaids in their underwater world. At first I had some doubts, because I felt mermaids are more something for summer. But then I realised the colours are perfect for autumn as well. Besides...it is not as if all mermaids suddenly disappear as soon as the days grow colder, right?

I did not have enough mermaids for sleeves though, so my girl also got to chose a matching fabric for the sleeves. Obviously she choose mint. I should have known, after the pink phase comes the mint phase, every girls' mom knows that.... I found the combination of fabrics a bit dull. Eventually I decided to add some cuffs in a petrol/greenish colour. That is exactly what it needed to make it pop.


There is not much I can say about making this dress. I made it before so for more info you can simply check my previous posts. I made the same size as her previous dress, as that still fit perfectly fine. I did a rolled hem on my serger. But I might just properly hem it, as it is curling outwards, which kinda bothers me.


My girl really loves her dress. She could not wait to get pictures taken and was actually really enjoying it.


Pattern: Girls' Waterfall Raglan by Chalk & Notch
Fabric: jersey 'Meerjunfrau' by Susalabim for Lillestoff at Hazeltjes, cuffs at Veritas

2 opmerkingen:

  1. Geweldig toch, dat je precies datgene kunt maken wat ze zelf heerlijk vinden en waarmee ze dan ook gezwind op pad gaan ♥

    BeantwoordenVerwijderen