woensdag 30 januari 2019

Easy does it

Steevast wanneer de nieuwe See You at Six collectie uit komt dan zet ik een tandje bij. Want ik mag van mezelf pas iets uit de nieuwe collectie kopen wanneer de oude verwerkt is. Dus ik naaide op de valreep nog een jurk voor de jongste krullenbol in huis. Inmiddels wordt het al maanden gedragen, maar het bloggen van deze jurk duurde dan nog weer wat langer.

Everytime See you at six comes up with a new collection I speed up. I will only allow myself to buy some of the new collection  when I use up the previous. So just before their Autumn 2018 collection came out I sewed up this dress from the Summer 2018 collection. And then only got around to blogging this when the winter collection already came out.... 


Ik besloot het mezelf niet te moeilijk te maken en koos een eenvoudig model uit de Knippie. Easy does it! Het model heeft een lichte cocoon vorm De zijnaden lopen schuin naar voren waardoor een lichte cocoon vorm ontstaat. Ik hou van dat soort subtiele details die het net wat anders maken. Om heel eerlijk te zijn, valt de cocoon vorm mij een beetje tegen. De volgende keer zal ik een Dia sweaterjurk maken, die deze vorm wat duidelijker heeft.

Naainotities
Op basis van de maattabel maakte ik maat 104 en verlengde dit tot ongeveer maat 122. De hals leek wat wijd te vallen, dus maakte ik een extra brede halsboord. Sowieso lijkt het model wat aan de brede kant, één maat kleiner was ook prima geweest.


Stofkeuze
De stof heeft weinig extra uitleg nodig. Het is er één uit de SS 2018 collectie van See You at Six. De warme kleur past haast nog beter bij de herfst dan de zomer. Alsof het zo moest zijn dat ik altijd met wat vertraging stoffen verwerk....

Patroon: jurk 10 uit Knippie 5/2018
Stof: French Terry 'Giraf Cathay brown' van See You at Six Fabrics bij Ansje Handmade


I decided to keep it simple this time and chose an easy sweater dress from Knippie magazine. Easy does it! The model has a slight cocoon shape. The side seams are curved to the front which results in a slight cocoon shape. I love those subtle details!

Sewing notes
The sizing table led me to a size 104 which I lengthened to a size 122. The neckline seemed extremely wide so I cut the ribbing extra wide. I fact the whole pattern seems a bit wide, I think sizing down would have been fine as well.



Fabric
This fabric hardly needs any introduction. It is from the See You at Six SS2018 collection. Nevertheless I feel this warm caramel colour is perfect for autumn. Almost as if I am right on track with my delayed sewing schedule.

Pattern: dress 10 from Knippie magazine 5/2018
Fabric: French Terry 'Giraf Cathay brown' by See You at Six Fabrics at Ansje Handmade

2 opmerkingen:

  1. simpel maar wel eentje die ze graag draagt denk ik, het comfort spat eraf

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is precies wat het is, en dus ook één van de favorieten in de kast!

      Verwijderen